sobota, 13 grudnia 2014

Zielona herbata.

Na temat zielonej harbaty napisano tomy.Ze jest super, wiemy i mozna  o niej wiele dobrego powiedziec.


Zielona herbata właściwości:

  • Napar z pierwszego parzenia działa pobudzająco-zawiera dużo teiny, z drugiego uspokajająco-pomaga radzić sobie z napięciami emocjonalnymi i stresem.
  • Zielona herbata ma właściwości hamujące rozwój bakterii w układzie pokarmowym. Pobudza go również do wydzielania soków trawiennych.
  • Obniża ciśnienie krwi poprawiając przy tym krążenie zmniejszając ryzyko wystąpienia chorób serca.
  • Zawarte w zielonej herbacie flawonoidy wzmacniają naczynia krwionośne i przeciwdziała zakrzepom krwi.
  • Dzięki zawartości fluoru chroni zęby przed próchnicą.
  • Jest bogata w witaminy C, E, B, sole mineralne oraz garbniki
  • Zawarte w niej garbniki zapobiegają nowotworom.
  • Pobudza działanie pęcherza moczowego, co przyśpiesza wydalanie toksyn z organizmu.
  • Zielona herbata wspomaga odchudzanie, ponieważ przyśpiesza metabolizm i usuwa zbędne produkty przemiany materii.
  • Chłodnego naparu używa się do przemycia przy zapaleniu spojówek oraz powiek.
    To  sa informacje z sieci i zdjecie lisci harbaty rowniez z sieci.


    Ja pije od pewnego czasu ta orginalna chinska . Nie z torebek i nie smieci .


 Parze ja w orginalnym chinskim czajniczku z laki.


 Delektuje sie nia .

Ma smak lekko gorzki a pachnie laka, swiezo skoszona trawa.


 Pisze o niej, bo niebawem  beda  Swieta  i byc moze przyda sie Wam kilka lykow zielonej harbaty na klopoty zoladkowe.
Pije duzo herbat..przewaznie owocowych.

Powoli wprowadzam  swiateczne elementy dekoracyjne do domu.

Zycze Wam radosnego oczekiwania na Swieta.

8 komentarzy:

violi igłą malowane pisze...

Czas odszukac ta herbade w swoich zbiorach , ciekawie.ja.opisalas,,
Widzialam film jak ja susza recznie.
,

Wikera Potyczki pisze...

Czytając zachwyciłam się właściwościami tej herbaty i jakbym akurat nie była w pół żywa po pracy, to zaraz bym bryknęła po zielone listki jeszcze na dziesiejszy wieczór. Ale jutro kupię na pewno, bo jej działanie na organizm jest dla mnie objawieniem! Zawsze tylko piję czarną...może polubię zieloną, a świeżo skoszona trawa tak pięknie pachnie:)))

Kraina Alicji pisze...

Ja również piję dużo zielonej herbaty . Uwielbiam ją z różnorakimi dodatkami : z goździkami, cynamonem, skórką pomarańczową, imbirem,żurawiną, konfiturą pigwową. Samo zdrowie i pyszności. Pozdrawiam ciepło :)

Barbarossa pisze...

Droga Alicjo, pięknie zareklamowałaś zielona herbatę. Ja lubię ją i piję regularnie. U Ciebie już pachnie świętami. Pozdrawiam Cię serdecznie

Joanna pisze...

czasami popijam zieloną... czemu nie... ale nie przepadam...
pozdrawiam Alicjo

Zosia Samosia pisze...

Dawnymi czasy, kiedy jeszcze słodziłam wszystko co się dało ;) nie smakowała mi... teraz ją uwielbiam samą i z dodatkami!
Pozdrawiam gorąco!:)

Barbara Bastamb pisze...

Ja za zieloną nie bardzo przepadam ale rozsądek nakazuje więc piję...pozdrawiam Alicjo....

Urszula - Proste potrawy pisze...

Kiedyś piłam często taką herbatę, a teraz tylko raz w tygodniu.